Obecnie zakup polisy na życie przynajmniej z technicznego punktu widzenia nie stanowi żadnego problemu. Konsument może wybierać spośród dziesiątek ofert zarówno w placówkach obecnych w małych i dużych miejscowościach oraz za pomocą wygodnej porównywarki ubezpieczeniowej. Problemem może być tylko cena.
Portal egospodarka.pl opublikował ciekawy raport „Polscy konsumenci na zakupach”. I chociaż przedstawione na wykresach wnioski dotyczą artykułów spożywczych daje to pewne wyobrażenie o zachowaniach potencjalnych klientów dla wielu branż, w tym sektora ubezpieczeniowego. Na pytanie o motywy zakupu konkretnego produktu najwięcej ankietowanych wskazało, że jest to atrakcyjna cena regularna, a najmniej… smak.
- Polecane przez redakcję: Ubezpieczenie grupowe pracowników – jaki jest wybór?
Cena czyni cuda
W polisach na życie podobny trend jest również obecny. Dziwić może szczególnie postawa osób, których stać na rozwiązania droższe, a przy tym bardziej dopasowane do ich potrzeb, a mimo wszystko decydują się one na oszczędzanie na takich wartościach jak własne życie. Zbyt radykalne cięcie kosztów w przypadku ubezpieczenia na życie prowadzi do sytuacji, w której ubezpieczony po kilku latach regularnego opłacania składek nagle stwierdza, że posiadana polisa jest w ogóle nieprzydatna – nic dziwnego, ponieważ tani produkt charakteryzuje się:
- wąskim zakresem ochrony ubezpieczonego,
- niską sumą ubezpieczenia,
- znikomym stopniem dopasowania do potrzeb klienta.
Sprawdź możliwości porównania online
Lepiej w grupie
Jeśli już polisa na życia ma być wybierana wyłącznie pod kątem ceny, warto przyjrzeć się bliżej ubezpieczeniom grupowym korzystając z łatwej w obsłudze porównywarki ubezpieczeniowej. Jednak należy liczyć się z tym, że przystąpienie do pakietu grupowego wiąże się z pewną sztywnością oferty. Dla zwolenników takiego modelu polisy będzie to oznaczało jeszcze prostszy wybór niż w przypadku polisy indywidualnej, gdzie możliwość dopasowania oferty w oparciu o rozszerzenia umowy jest ponadprzeciętna.